مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 13:402021-04-21بين الملل

سیاهپوستان آمریکا قربانی نظام سرمایه داری و صنعت زندان


تبعیض نژادی در ایالات متحده سیستماتیک است و سیاهپوستان امریکا قربانی نظام سرمایه داری و صنعت زندان هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر طبق آمارها قتل و تیراندازی توسط پلیس آمریکا در سال های 2015 الی 2020 روندی ثابت داشته و سالانه هزار نفر به گونه های مختلفی قربانی خشونت های پلیس آمریکا می شوند.

این رفتار پلیس آمریکا تنها محدود به مواردی خاص نمی شود؛ خلاءهای قانونی موجود در این کشور و حمایت های گسترده از پلیس باعث اینگونه قتل ها شده است.

محمدعلی شفیعی کارشناس مسائل امریکا، دلایل خشونت پلیس امریکا و آمار بالای قربانیان این خشونت را تشریح کرده است که متن آن در ادامه می آید.

در آمارها اعلام شده بیش از هزار نفر در سال 2020 توسط پلیس امریکا کشته شدند، این آمار تقریباً هر سال ثابت بوده و هست؛ علت این که کاهشی در آمار قربانیان خشونت پلیس نمی بینیم چیست؟ اینکه هر ساله شاهد تعداد تقریباً ثابتی از قربانی شدن مردم آمریکا توسط پلیس هستیم به این دلیل است که وقتی سیستم تمایل و اراده ای به اصلاح ندارد، طبیعتاً تغییری مشاهده نخواهیم کرد.

به طور کلی اداره ی پلیس در آمریکا توسط ایالت ها انجام می شود و ایالت ها برای تامین بودجه ی خودشان یکی از راه کارهایی که دارند توسل به موضوعی به نام صنعت زندان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاهپوستان آمریکا قربانی نظام سرمایه داری و صنعت زندان

سیاهپوستان آمریکا قربانی نظام سرمایه داری و صنعت زندان