مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 10:402021-04-21اقتصادي

پرداخت 30 میلیون دلار از پول ایران در کره برای خرید واکسن کرونا


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حسین تنهایی اظهار داشت: به اجرایی شدن تفاهمنامه های میان دو کشور بسیار امیدوار بودیم اما تاکنون درصد اندکی از آنها انجام شده است.

- رییس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی گفت: 30 میلیون دلار از پول های بلوکه شده ایران در این کشور بابت خرید واکسن ویروس کرونا پرداخت شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو ، حسین تنهایی اظهار داشت: به اجرایی شدن تفاهمنامه های میان دو کشور بسیار امیدوار بودیم اما تاکنون درصد اندکی از آنها انجام شده است.

وی با بیان اینکه 30 میلیون دلار از کل پول های ایران بابت خرید واکسن و اقلام دارویی از کره جنوبی پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: مقرر شده بود یک میلیارد دلار بدهی این کشور به صورت نقدی به ایران پرداخت شود اما تاکنون در عمل شاهد اجرای آن نبوده ایم.

تنهایی با بیان اینکه مذاکرات برجام از اهمیت بالایی برخوردار است، تاکید کرد: در صورت اجرایی شدن این توافقنامه روند بازگشت بدهی کره جنوبی به ایران تسهیل شده و سرعت می یابد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، از سال 2018 هفت میلیارد دلار پول فروش نفت ایران در دو بانک کره جنوبی بلوکه شد و از آن زمان تاکنون مذاکرات بسیاری برای پرداخت این بدهی از سوی سئول به ایران انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرداخت 30 میلیون دلار از پول ایران در کره برای خرید واکسن کرونا

پرداخت 30 میلیون دلار از پول ایران در کره برای خرید واکسن کرونا