مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 10:202021-04-21اقتصادي

خشک ترین فروردین کاشان دی 50 سال گذشته


فروردین امسال میزان بارندگی در کاشان صفر بود و این شهر خشک ترین فروردین 50 سال گذشته را سپری کرد.

- رییس اداره هواشناسی کاشان گفت: فروردین امسال در حالی به پایان رسید که میزان بارندگی در کاشان صفر بود و بنا بر آمار، خشک ترین فروردین این منطقه طی 50 سال گذشته بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، عباس ارغوانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: میزان بارندگی های دشت کاشان طی شش ماهه اخیر 65 میلیمتر بود که این میزان نسبت به مدت زمان مشابه و بارش 185 میلیمتری، حدود 65درصد کاهش را نشان می دهد و نسبت به بلندمدت نیز 43 درصد کاهش داریم.

وی افزود: استمرار شرایط خشکسالی سال جاری در دشت کاشان، حتی با وجود احتمال بارش های اردیبهشت ماه جبران نخواهد شد و اگر مردم و مسئولان برای مدیریت مصرف آب اقدامی نکنند در نیمه اول سال جاری تنش آبی خواهیم داشت.

رییس اداره هواشناسی کاشان تصریح کرد: کاهش بارندگی ها پدیده فراگیری است که در استان اصفهان و سراسر کشور اتفاق افتاده است و این موضوع باعث کاهش شدید منابع آبی خواهد شد که قطعی مستمر آب و برق را به دنبال خواهد داشت.

وی تاکید کرد: یکی از منابع تامین آب منطقه کاشان، سد زاینده رود است که بارندگی در سرچشمه کوهرنگ 35 درصد کاهش یافته و ضخامت برف کوه های بالاسری کوهرنگ نیز صفر است، در حالی که باید 8 سانتیمتر باشد، بنابراین ذخیره آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشک ترین فروردین کاشان دی 50 سال گذشته

خشک ترین فروردین کاشان دی 50 سال گذشته