مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 09:352021-04-21پزشكي

وزارت بهداشت: تولید و تزریق انبوه واکسن های ایرانی از تابستان


سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تزریق واکسن های ایرانی پاستور و برکت از تیرماه در کشور آغاز می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سیما سادات لاری در اجرای طرح شهید سلیمانی در استان های شمالی کشور امروز در نشست ستاد دانشگاهی فرماندهی مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مازندران، گفت: مرحله 3 کارآزمایی دو واکسن ایرانی پاستور و برکت از امروز در کشور آغاز شده است و انتظار می رود با نتایج خوبی که از دو مرحله قبل این واکسن ها حاصل شده، تیرماه امسال تولید این دو واکسن ایرانی به تولید انبوه برسد.

وی با اشاره به اینکه مازندران یکی از پایلوت های مرحله 3 کارآزمایی واکسن پاستور در کشور است، افزود: پیش بینی می شود تا پاییز امسال بخش عمده ای از گروه های 2 نیز واکسینه شوند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: قرار داد خرید 60 میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی هم از کشور روسیه منعقد شده است و به زودی وارد کشور می شود.

لاری با بیان اینکه واکسن آسترازنکا از واکسن های مورد تایید سازمان جهانی بهداشت است و وجود برخی شائبه در خصوص ناکارآمدی این واکسن را رد کرد و افزود: واکسن آسترازنکا به دلیل اینکه بیشتر از واکسن اسپوتنیک وی در کشورهای اروپایی تزریق شده است آثار خود را نشان داده است به گونه ای که از هر 200 هزار نفر که این واکسن را دریافت کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت بهداشت: تولید و تزریق انبوه واکسن های ایرانی از تابستان

وزارت بهداشت: تولید و تزریق انبوه واکسن های ایرانی از تابستان