مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 09:302021-04-21اقتصادي

افزایش اعتبار مهمترین اوراق مالی در اقتصاد کشور


امروزه یکی از مهمترین نیازها در کسب و کار و مبادلات تجاری، خرید به صورت مدت دار است که در این فرآیند استفاده از چک به عنوان ابزار معامله کارکرد مهمی برای فعالین اقتصادی دارد.

- برطبق آخرین آمار بانک مرکزی ، بخش قابل توجهی از حجم تراکنش های مالی، از طریق چک در کشور صورت می پذیرد که نشان دهنده اهمیت بالای این ابزار معامله در نظام اقتصادی و تجاری کشور است.

اما در عین حال باید توجه داشت به دلیل برخی موانع و ناکارآمدی در قوانین، موضوع اعتبار چک، خصوصاً در سال های اخیر، تا حد زیادی دچار ابهام شده و موضوع چک برگشتی، یکی از موانع جدی توسعه فعالیت تجاری در بستر بهره گیری از ظرفیت های این ابزار مهم مالی بوده است.

حقایقی درباره چک برگشتی   افزایش چک های برگشتی یکی از موانع بزرگی است که خصوصا در دوره رکود و تنگناهای اقتصادی سال های اخیر، تاثیر منفی زیادی بر اعتماد بین معامله کنندگان داشته و منجر به کاهش اعتبار چک در معاملات شده است.

بدین ترتیب بخش قابل توجهی از معاملات مدت دار که از طریق صدور چک صورت می پذیرفت با مشکل روبرو شده و فروشندگان کالا ها و خدمات ترجیح می دهند از این ابزار در معاملات استفاده نکنند.

بدین ترتیب بسیاری از تولید کنندگان که مواد اولیه مورد نیاز فرآیند تولیدی خود را به شکل مدت دار و از طریق صدور چک تامین می کردند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش اعتبار مهمترین اوراق مالی در اقتصاد کشور

افزایش اعتبار مهمترین اوراق مالی در اقتصاد کشور