مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 08:552021-04-21سياسي

پیام حداد عادل به مناسبت آغاز نهمین سال فعالیت بنیاد سعدی


رییس بنیاد سعدی در پیامی سالروز بزرگداشت سعدی و آغاز نهمین سال فعالیت این بنیاد را تبریک گفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، غلامعلی حداد عادل رییس بنیاد سعدی در پیامی سالروز بزرگداشت سعدی و آغاز نهمین سال فعالیت این بنیاد را تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است: نامگذاری روز اول اردیبهشت به نام روز بزرگداشت مصلح الدین سعدی شیرازی یکی از اقدامات شایسته عرصه فرهنگ و ادب پس از انقلاب اسلامی است که هر ساله سبب نگاهی تازه به شعر و کلام این استاد سخن فارسی خواهد شد.

بزرگداشت سعدی، تنها تجلیل شعر و نثر شیوای او نیست، تجلیل اخلاق و حکمت و معرفت بلیغ و رسا نیز هست، امسال که روز اول اردیبهشت مقارن با ایام ماه مبارک رمضان و فرصت بی نظیر تهذیب نفس و تزکیه شده است، خوب است به شعر سعدی از وجه تعلیمی آن بنگریم و مفاهیم و بن مایه های معنوی و انسان ساز آن را مورد توجه قراردهیم.

پند سعدی که مایه گرفته از معارف قرآن و حدیث است به واسطه زبان فصیح و رسای او بر لوح خاطر پندآموزان نقش خواهد بست و همراهی آن با لطافت کلام او، ظرایف نگاه اخلاقی و انسانی اش به زندگی را به نمایش می گذارد.

سعدی جهاندیده ای انسان شناس و صادق است و شیوه سخن بی تکلف و زلال او چه در نظم و چه در نثر، امتیاز دیگر این آموزگار بزرگ مردمی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیام حداد عادل به مناسبت آغاز نهمین سال فعالیت بنیاد سعدی

پیام حداد عادل به مناسبت آغاز نهمین سال فعالیت بنیاد سعدی