مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 08:552021-04-21پزشكي

ساخت سرنگ تلقیح مصنوعی گل ارکیده


عضو هیئت علمی پژوهشکده کشاورزی دانشگاه زابل با تحقیق بر روی گل ارکیده و ساختار مورفولوژیکی خاص آن، موفق به ساخت سرنگ تلقیح مصنوعی ارکیده فلانوپسیس شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر فاطمه بیدرنامنی با بیان این که گیاه ارکیده به عنوان گیاهی با ارزش و ظرفیت اقتصادی فراوان است، بهترین روش تکثیر و پرورش آن را استفاده از بذر در محیط کشت بافت و بهترین راهکار برای تولید ارقام جدید آن را تلقیح مصنوعی و دو رگ گیری دانست و گفت: در دنیا از روش های بسیار ساده مانند سوزن، چوب و یا وسایل پیش پا افتاده برای تلقیح مصنوعی ارکیده بهره می برند که استفاده از این روش ها گاهی باعث انتقال آلودگی از سوی کاربر به کپسول محتوای بذر و عدم تشکیل کپسول می شود.

وی در تشریح طراحی و سازوکار سرنگ تلقیح مصنوعی گل ارکیده فلانوپسیس، افزود: این دستگاه متشکل از دو پیستون، شاسی، چراغ و سوزن های تلقیح متشکل از خلال دندان است که ضمن صرفه اقتصادی، کارایی دستگاه برای تلقیح را تا 100 درصد افزایش داده و آلودگی انتقال دانه گرده به مادگی را نیز به حداقل می رساند.

عضو هیئت علمی دانشگاه زابل که با همکاری همسرش دکتر مهدی شعبانی پور موفق به ساخت سرنگ تلقیح مصنوعی و ارائه یک پروتکل تولید جدید برای گل ارکیده شده است، خاطرنشان کرد: ارکیده گلدانی به گفته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت سرنگ تلقیح مصنوعی گل ارکیده

ساخت سرنگ تلقیح مصنوعی گل ارکیده