مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 08:502021-04-21اقتصادي

نرخ تورم در سال 1400 کاهش می یابد


نرخ تورم نقطه به نقطه در انتهای سال 1400 حدود 30 درصد خواهد بود که به این ترتیب نرخ تورم نقطه به نقطه در سال جاری، - ایسنا/اصفهان استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه در انتهای سال 1400 حدود 30 درصد خواهد بود که به این ترتیب نرخ تورم نقطه به نقطه در سال جاری، 18.

8 درصد کمتر از سال 99 می شود.

محمد واعظ در گفت وگو با ایسنا، در خصوص برخی پیش بینی ها از روند افزایشی نرخ تورم کشور در سال 1400، اظهار کرد: اگرچه بالا بودن نرخ رشد حجم پول به دلیل ناترازی های مالی و کسری بودجه عملیاتی دولت و .

ظرفیت ایجاد تورم بالا را در اقتصاد ایران ایجاد کرده است، اما به این معنا نیست که نرخ تورم ایران در سال جاری روندی رو به بالا داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه نرخ تورم تحقق یافته بر اساس عوامل واقعی و انتزاعی در کوتاه مدت، به نوسانات نرخ ارز وابسته است، گفت: اگر مقام ارزی موفق به تنظیم نرخ ارز شود، با توجه به اینکه نرخ تورم نقطه به نقطه 48.

8 درصد در سال 1399 از نقطه اوج خود عبور کرده است، پیش بینی می شود نرخ تورم نقطه به نقطه در انتهای سال 1400 به مراتب کمتر از سال گذشته خواهد بود.

دانشیار گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان با اعتقاد بر اینکه افق مدیریت بازار ارز و منابع ارزی در کشور روشن است، توضیح داد: براساس داده های جهانی فروش نفت خام ایران به خارج کشور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نرخ تورم در سال 1400 کاهش می یابد

نرخ تورم در سال 1400 کاهش می یابد