مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 06:402021-04-21اقتصادي

سعی در تأمین 120 میلیون دوز واکسن کرونا تا اسفند ماه داریم


رییس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: امیدواریم بتوانیم 120 میلیون دوز واکسن مورد نیاز کشور را تأمین کینم و تا اسفند ماه واکسیناسیون عمومی را انجام دهیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبا بیان اینکه بخشی از کیت سازها ماده اولیه را از خارج کشور وارد می کردند که در آن زمان کار معقولی بود، تصریح کرد: حاصل پیشرفت کار به جایی رسید که کیت ها در دمایی که باید نگهداری شود در این رونمایی با تکنیکی که آب گیری از محلول کیت استخراج و کیت پی سی آر انجام می دهد، مطلوب تر شده است.

افزایش میزان تشخیص کرونا میزان مرگ و میر را کاهش می دهد وی با بیان اینکه همچنین یک واحد دیگر به واحدهای تولیدکننده کیت تشخیص آزمایشگاهی اضافه شد، خاطرنشان کرد: هرچه میزان تشخیص در کشور افزایش یابد، میزان مرگ و میر کاهش پیدا می کند، چراکه شناسایی و نمونه هر کیسی باعث می شود فرد قرنطینه و فرد دیگری را مبتلا به ویروس کرونا نکند.

قانعی با بیان اینکه چالشی که در پی سی آر داشتیم زمان پاسخگویی بود که باید سریع تر و دقیق تر انجام می شد، گفت: کیت های تشخیص سریع هم از دو ماه گذشته وارد بازار شد و در حال حاضر حتی در یک روستا بدون تکنسین توانایی تشخیص کووید _19 وجود دارد.

وی ادامه داد: در اوایل شیوع بیماری کووید _19 یکی از چالش ها این بود که نمونه فرد به تهران ارسال می شد و تشخیص مثبت یا منفی بودن ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سعی در تأمین 120 میلیون دوز واکسن کرونا تا اسفند ماه داریم

سعی در تأمین 120 میلیون دوز واکسن کرونا تا اسفند ماه داریم