مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 04:402021-04-21سياسي

راهکار توسعه قوانین شهری/برنامه ای که باید در اهداف شورای ششم باشد


توسعه قوانین شهری با توجه به آموزش شهروندان امکان پذیر خواهد بود و این موضوع باید در صدر برنامه های شورای شهر آتی قرار گیرد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار شهری خبرگزاری فارس، علی بروغنی، نماینده سابق مجلس در یادداشتی درباره ارتقای فرهنگ شهروندی اظهارداشت: توجه به سه مقوله فرهنگ، قوانین و آموزش برای ششمین دوره شورای شهر تهران از اهمیت بسزایی برخوردار است به صورت ی که توجه به این سه گانه می تواند زمینه ساز خدمات بیشتر و بهتری به شهروندان شود.

در این نوشتار بعد از پرداختن و توضیح هر یک از این سه مقوله، ارتباط متقابل این سه گانه و نقش آنها در زیست شهری مشخص می شود.

 اولا فرهنگ شهری چیست؟ فرهنگ متشکل است ارزش های گروهی معین و هنجارهایی است که آن گروه از آن پیروی می کنند و در نهایت کالای مادی و معنوی به نام فرهنگ پدید می آورند.

اعتماد اجتماعی ،احترام متقابل، امنیت فردی در کنار امنیت جمعی، رضایت در همزیستی با دیگران، حاکمیت فضیلت خواهی، اخلاق مداری توجه به هنجارهای جمعی و انطباق با آن بخشی از مولفه های مفهوم فرهنگ هستند.

 بنابر این فرهنگ شهری با مقولاتی چون فرهنگ مردمی، دموکراسی فرهنگی ،شهروندی فرهنگی، مشارکت فرهنگی که کثرت گرایی فرهنگی، بازار فرهنگی ،امنیت اجتماعی و در نهایت هویت جمعی سر و کار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکار توسعه قوانین شهری/برنامه ای که باید در اهداف شورای ششم باشد

راهکار توسعه قوانین شهری/برنامه ای که باید در اهداف شورای ششم باشد