مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 04:402021-04-21اقتصادي

اعمال دامنه نوسان مثبت 6 و منفی 3 درصدی از امروز


بر اساس مصوبه هیات مدیره سازمان بورس، از امروز(اول اردیبهشت) دامنه نوسان مثبت 6 و منفی 3 درصدی در بازار سهام اعمال می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، دامنه نوسان در بازار سرمایه از 25 بهمن سال گذشته در حالی از مثبت و منفی 5 به مثبت 6 و منفی 2 درصد تغییر کرد که قرار بود این دامنه نامتقارن به مدت دو هفته میهمان بازار سهام باشد و اما دو ماه ماندگار شد؛ دامنه نامتقارنی که به باور کارشناسان با هدف کنترل ریزش شاخص و قیمت سهام شرکت ها در این بازار اعمال شده و بیشتر برای مدیران و متولیان بازار سرمایه کارکرد کنترلی دارد.

این در شرایطی است که اعمال دامنه نوسان جذابیت معاملات در قیمت های پایین را از معامله گران گرفته و عدم نقدشوندگی در بازار سهام را به شدت افزایش داده است.

با وجود این با تصویب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار از ابتدای اردیبهشت به مدت یک ماه دامنه نامتقارن به مثبت 6 و منفی 3 درصد افزایش یافته است.

بر این اساس بنا بر اعلام مدیریت عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران مطابق مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار از امروز(چهارشنبه) تا اطلاع ثانوی، دامنه نوسان قیمت سهام در کلیه نمادهای معاملاتی بازارهای بورس اوراق بهادار تهران به صورت نامتقارن مثبت 6 و منفی 3 درصد خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعمال دامنه نوسان مثبت 6 و منفی 3 درصدی از امروز

اعمال دامنه نوسان مثبت 6 و منفی 3 درصدی از امروز