مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 04:402021-04-21اقتصادي

ممنوعیت معاملات الگوریتمی سیاست غلطی بود


یک کارشناس ارشد معاملات الگوریتمی گفت: پس از ادامه روند نزولی ماه های گذشته مشخص شد معاملات الگوریتمی در این خصوص بی تقصیر بوده است.

بنابراین در فروردین امسال، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، احسان طباطبایی گفت: در تمامی بورس های توسعه یافته دنیا، به علت کثرت سرمایه گذاران و حجم معاملات بسیار بالا، اکثر معاملات بازار توسط ماشین صورت می پذیرد که به آن معاملات الگوریتمی گفته می شود، اما در ایران این نوع معاملات هیچ گاه توسعه نیافت و حتی پس از شروع روند نزولی بازار بود که نهاد ناظر سراسیمه معاملات الگوریتمی را به عنوان عامل ریزش معرفی کرد و انجام معاملات به شکل الگوریتمی را ممنوع اعلام کرد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: بر متخصصین امر پوشیده نبود که معاملات الگوریتمی در حالی که کمتر از یک درصد معاملات بازار بورس را شامل می شود، نمی توانند چنین تاثیری بر روند بازاری با حجم معاملات نجومی مشابه تابستان سال 1399 بگذارد.

وی ادامه داد: پس از ادامه روند نزولی و قبول اکثریت فعالان بازار در خصوص بیش از ارزش بودن بازار بورس در تابستان، مشخص شد معاملات الگوریتمی در این خصوص بی تقصیر بوده است.

بنابراین در فروردین ماه امسال، سازمان بورس معاملات الگوریتمی را رفع ممنوعیت کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت معاملات الگوریتمی سیاست غلطی بود

ممنوعیت معاملات الگوریتمی سیاست غلطی بود