مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 04:352021-04-21پزشكي

روزه موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود/ بهترین ساعت فعالیت بدنی در ماه رمضان


یک کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت: اگر تغذیه درست داشته باشیم روزه می تواند خیلی برای بدن ما مفید باشد و باعث تقویت سیستم ایمنی بشود و مشکلی ایجاد نمی کند و می توانیم فریضه دینی و واجبمان را انجام داده و از فواید آن نیز بهره مند بشویم.

- سحر فلاحی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا درباره تغذیه در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: با توجه به اینکه ماه رمضان در فصل بهار و روزها طولانی قرار گرفته، بعضا افرادی نگران هستند مبادا گرسنگی طولانی مدت موجب تضعیف سیستم ایمنی بدنشان شده به ویژه در روزه اولی ها که خانواده ها ممکن است نگران باشند.

وی ادامه داد: روزه از نظر پزشکی و تغذیه ای فواید بسیاری برای سلامتی دارد و فرصت خوبی است که بدن خود را بازسازی کند و در طول ماه مبارک سوخت و ساز بدن مقداری کمتر شده و به سیستم های دیگر رسیدگی می کند که این امر در تقویت سیستم ایمنی اثر می گذارد.

فلاحی افزود: اینکه می گوییم روزه موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود در صورتی است که اصول تغذیه ای آن رعایت شود یعنی روزه را با گرسنگی اشتباه نگیریم و در طول ماه بدن ما دچار فقر و کمبود مواد مغذی نشود که در این صورت نمی توان گفت روزه برای بدن ماه فایده ای داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزه موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود/ بهترین ساعت فعالیت بدنی در ماه رمضان

روزه موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود/ بهترین ساعت فعالیت بدنی در ماه رمضان