مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 04:352021-04-21اقتصادي

پروژه ای در راستای تولید منسوجات الکترونیکی هوشمند


محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای ساخت ابرخازن های منعطف درصدد تولید منسوجات هوشمند الکتریکی برآمدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مرجان بارک زهی، فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح ساخت و مشخصه یابی ابرخازن منعطف بر پایه پارچه پلی استر با استفاده از گرافن و پلی پیرول عنوان کرد: با توجه به توسعه ابزارهای تجدیدپذیر ذخیره انرژی در سالهای اخیر، ابزارهای الکترونی منعطف با قابلیت اتصال به پوشاک به موضوعی مهم تبدیل شده اند.

وی افزود: منسوجات با خواصی مانند انعطاف پذیری، داشتن فضای فراوان برای بارگذاری مواد فعال، سبکی وزن، قیمت کم، ایمنی، قابلیت تنفس پذیری، استحکام مکانیکی از کاندیداهای مناسب به منظور استفاده در بستر الکترودهای ابرخازنی منعطف به شمار می روند.

وی خاطر نشان کرد: در این پروژه، ابرخازن منعطفی بر پایه پارچه توسط پوشش دهی بهینه گرافن و پلی پیرول و با استفاده از الکترولیت ژلی با اندازه سطح cm-2 1*1 ساخته شده است؛ این ابزار ظرفیت سطحی به بزرگی mF cm-2 230 در اختیار می گذارد که در میان ابزارهای انعطاف پذیر بر پایه منسوجات مقدار قابل توجهی است.

وی ادامه داد: چنین ابرخازنی به راحتی از طریق روش های ساده مثل دوختن قابل اتصال به پوشاک خواهد بود و از آنجا که از بستر منسوج بر پایه پلی استر بهره می برد، بسیاری از ویژگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروژه ای در راستای تولید منسوجات الکترونیکی هوشمند

پروژه ای در راستای تولید منسوجات الکترونیکی هوشمند