مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 03:552021-04-21سياسي

ارمغان «مهاجرت» برای اقتصاد روستاها چه خواهد بود؟


عضو هیات علمی گروه جغرافیای دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی گفت: نتایج و خروجی مهاجرت در روستاها نشان می دهد که این مهاجرت‎ ها به نفع ساختار تولید و ساختار اجتماعی و اقتصادی روستاها نیست.

- علی اکبر عنابستانی در گفت وگو با ایسنا در خصوص انواع مهاجرت از شهر به روستا و برعکس و تاثیرات این مهاجرت ها اظهار کرد: بشر از ابتدای یکجا نشینی در کره زمین تمایل داشت که به نقاطی برود که امکانات و شرایط مطلوب برای او فراهم باشد.

از زمانی که یک جا نشینی شکل گرفت بحث جابه جایی جمعیت الزام آور شد، البته قبل از آن یعنی در دوره شکار نیز این مساله جابه جایی مطرح بود و جابه جایی جمعیت با حجم و مقیاس کمتر صورت می گرفت.

وی افزود: در حال حاضر جابه جایی جمعیتی که اتفاق می افتد تحت عنوان مهاجرت روستا به شهر و مهاجرت از شهر به روستا است.

تا قبل از دهه 40 و اصلاحات اراضی مهاجرت جمعیت بین روستاها و شهرها به صورت محدود رخ می داد و تاثیر زیادی در ساختار اجتماعی و فرهنگی روستاها نداشت و این جابه جایی ها طبیعی در نظر گرفته می شد.

دهه 40 شاهد مهاجرت توده ‎وار جمعیت از روستا به شهرها در کشور هستیم این عضو هیات علمی گروه جغرافیای دانشگاه فردوسی مشهد عنوان کرد: اما با توجه به اندیشه های موجود در پشت اصلاحات ارضی در دهه 40 حکومت وقت تلاش می کند تا از نیرو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارمغان «مهاجرت» برای اقتصاد روستاها چه خواهد بود؟

ارمغان «مهاجرت» برای اقتصاد روستاها چه خواهد بود؟