مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 03:502021-04-21اقتصادي

گوسفند لری یکی از نژادهای دنبه دار و سنگین کشور است


یک عضو هیئت علمی مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: در استان سالانه هزاران رأس بره نر از نژاد لری آماده پرواربندی هستند، - ایسنا/لرستان یک عضو هیئت علمی مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: در استان سالانه هزاران رأس بره نر از نژاد لری آماده پرواربندی هستند، گفت: این بره ها از نظر اندازه در سه گروه دنبه کوچک، متوسط و بزرگ قرار می گیرند.

علیرضا چگنی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: تولید گوشت با کیفیت و کمیت بالا بدون نیاز به افزایش تعداد دام و دستیابی به سود مناسب در کوتاه ترین زمان ممکن، از اهداف اصلی پرواربندی محسوب می شود که یکی از عوامل مؤثر جهت رسیدن به این مهم تشخیص مدت پرواربندی است.

وی عنوان کرد: با مدت پروار ناکافی، وزن دام به حداکثر نرسیده و راندمان پروار کاهش می یابد و با طولانی شدن دوره پروار، علاوه بر افزایش هزینه پرواربندی به دلیل افزایش ضریب تبدیل غذایی، تجمع چربی در قسمت هایی از بدن مانند قلب، زیر پوست، اطراف کلیه ها و دستگاه گوارش باعث کاهش کیفیت و بازارپسندی لاشه می شود.

چگنی با اشاره به این که گوسفند لری یکی از نژادهای دنبه دار و سنگین کشور است، عنوان کرد: وزن دنبه در گوسفند لری برای نرها 8 تا 10 کیلوگرم و در ماده ها 7 تا 8 کیلوگرم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گوسفند لری یکی از نژادهای دنبه دار و سنگین کشور است

گوسفند لری یکی از نژادهای دنبه دار و سنگین کشور است