مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 03:452021-04-21اقتصادي

تیم نوبخت هم کسری بودجه درست کرده و هم طلبکاری می کند!


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، این روزنامه در یادداشتی به مجادلات اخیر میان رؤسای بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه پرداخت و نوشت: سید حمید پورمحمدی، - روزنامه همشهری می گوید سازمان برنامه و بودجه حق ندارد، هم به کسری بودجه و تورم دامن بزند و هم طلبکاری پیشه کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، این روزنامه در یادداشتی به مجادلات اخیر میان رؤسای بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه پرداخت و نوشت: سید حمید پورمحمدی، معاون سازمان برنامه و بودجه و قائم مقام اسبق بانک مرکزی می گوید: دلیل افزایش نرخ تورم، بالا رفتن نرخ ارز و اضافه برداشت بانک ها از منابع بانک مرکزی است و دولت نه تنها از بانک مرکزی استقراض نکرده بلکه به سیاستگذار پولی کمک هم کرده است.

بیش از این محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه و فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد به گونه ای اظهارنظر رییس کل بانک مرکزی مبنی بر چاپ پول برای تأمین کسری بودجه دولت را رد کرده بودند، حالا پورمحمدی می گوید: کسب درآمد از محل تسعیر ارز حق دولت است.

گفته های این مقام ارشد سازمان برنامه و بودجه قابل تأمل است.

او می گوید: یک ریال از پول های مانده در خارج را از بانک مرکزی نگرفته ایم و حتی در سال گذشته نفتی که صادر کرده ایم و بانک مرکزی قبول دارد که صادر شده، معادل ریالی اش را نگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تیم نوبخت هم کسری بودجه درست کرده و هم طلبکاری می کند!

تیم نوبخت هم کسری بودجه درست کرده و هم طلبکاری می کند!