مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 03:352021-04-21اقتصادي

زنجان، استان برتر در فرآوری محصولات کشاورزی است


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته 50 درصدی محصولات کشاورزی، زنجان فرآوری شده است، گفت: زنجان در این زمینه رتبه نخست را در سطح کشور کسب کرده است.

- جواد تاراسی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: سالانه حدود 3 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان زنجان تولید می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته 50 درصد محصولات کشاورزی، زنجان فرآوری شده است، عنوان کرد: زنجان در این زمینه رتبه نخست را در بین استان های دیگر کسب کرده است.

وی با اشاربه اینکه در چند سال گذشته توسعه صنایع تبدیلی و میزان فرآوری محصولات کشاورزی در استان زنجان روند رو به رشدی به خود گرفته است، افزود: این استان جزو پیشروها در این زمینه بوده است.

تاراسی با اشاره به اینکه هر چند با توجه به ظرفیت ها، تا رسیدن به نقطه مطلوب، مسیر طولانی در پیش است، گفت: زیتون، انگور، حبوبات، جو، گوجه فرنگی، سیب زمینی و سیر عمده محصولات کشاورزی قابل فرآوری استان محسوب می شوند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشار به اینکه کشاورزان زنجانی، تولید کننده 60 نوع محصول باغی و زراعی هستند، تصریح کرد: برای ارتقای بهره وری و ایجاد ارزش افزوده در زمینه تولیدات، توسعه صنایع تبدیلی جزو برنامه‎ های مهم د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنجان، استان برتر در فرآوری محصولات کشاورزی است

زنجان، استان برتر در فرآوری محصولات کشاورزی است