مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 03:202021-04-20پزشكي

طراحی رژیم­ های غذایی سالم با آنالیز رایانه


مدل جدید ریاضی برای تعامل باکتری­ ها در روده می­ تواند به طراحی پروبیوتیک های جدید و رژیم­ های غذایی خاص برای جلوگیری از بیماری­ ها کمک کند.

- ایسنا/خراسان رضوی مدل جدید ریاضی برای تعامل باکتری­ ها در روده می­ تواند به طراحی پروبیوتیک های جدید و رژیم­ های غذایی خاص برای جلوگیری از بیماری­ ها کمک کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازیورکالرت، جنس نیلسن، پروفسور زیست­ شناسی سیستم­ ها در دانشگاه چالمرز و سرپرست این تحقیق اظهار کرد: باکتری­ های روده نقش مهمی در سلامتی و توسعه بیماری ­ها دارند و مدل جدید ریاضی ما می­ تواند در این زمینه ­ها بسیار مفید باشد.

مقاله جدید، نحوه عملکرد مدل ریاضی، هنگام پیش ­بینی مربوط به دو مطالعه بالینی، یکی شامل نوزادان سوئدی و دیگری بزرگسالان چاق در فنلاند را توصیف می­ کند.

این مطالعات شامل اندازه گیری منظم شاخص ­های سلامتی بود که محققان آنها را با پیش ­بینی­ های ارائه شده از مدل ریاضی مقایسه کردند، همچنین قابلیت آن در پیش­ بینی متغیرهای متعدد ازجمله چگونگی تاثیر تغییر غذای مایع به جامد بر ترکیب باکتریایی روده در نوزادان سوئدی، بسیار دقیق است.

محققان نحوه تغییر باکتری ­های روده بزرگسالان چاق را پس از یک رژیم غذایی محدودتر اندازه ­گیری کردند و دوباره ثابت شد که پیش­ بینی­ های مدل به­ طور قابل اعتمادی دقیق هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طراحی رژیم­ های غذایی سالم با آنالیز رایانه

طراحی رژیم­ های غذایی سالم با آنالیز رایانه