مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 02:452021-04-20بين الملل

احیای برجام ؛ سهل، کمی ممتنع


مذاکرات با هدف بازگشت به برجام و احیای دوباره آن با حضور غیرمستقیم هیات مذاکره کننده آمریکا در وین به طور جدی و با حضور رسمی هیات های کارشناسی و سیاسی آغاز شد و طی حدود دو هفته طرف ها توانستند به زمینه ها و دیدگاه های مشترک برای آغاز نگارش متن نهایی دست یابند.

- مذاکرات با هدف "بازگشت به برجام و احیای دوباره آن" با حضور غیرمستقیم هیات مذاکره کننده آمریکا در وین به طور جدی و با حضور رسمی هیات های کارشناسی و سیاسی آغاز شد و طی حدود دو هفته طرف ها توانستند به زمینه ها و دیدگاه های مشترک برای آغاز نگارش متن نهایی دست یابند.

در عین حال برخی بر این نظرند که این مذاکرات سخت تر از مذاکرات 2015 است، از این رو دستیابی به تفاهم در آینده نزدیک امکان پذیر نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سه ماه بعد از روی کار آمدن جو بایدن در نهایت گام های جدی را برای بازگشت آمریکا به برجام شاهد هستیم.

هرچند هیات سیاسی آمریکا هنوز مجوز ورود به نشست های رسمی را با توجه به خروج این کشور از برجام در می 2018 ندارد، اما حضور این هیات در محل و شهر مذاکرات در وین و نیز تعامل غیرمستقیم با دیگر هیات های مذاکره کننده حاکی از تلاش این کشور برای پیوستن دوباره به برجام است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای برجام ؛ سهل، کمی ممتنع

احیای برجام ؛ سهل، کمی ممتنع