مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 01:252021-04-20پزشكي

مواد غذایی تاثیرگذار بر میکروبیوم های روده را بشناسید


افرادی که مقدار زیادی سبزیجات، ماهی و فیبر مصرف می کنند احتمالا در روده خود باکتری های ضدالتهابی بیشتری دارند اما دوستداران فست فود ممکن است از میکروب های التهابی برخوردار باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، اصطلاح میکروبیوم ها به مجموعه وسیعی از باکتری ها و سایر میکروب ها که به طور طبیعی در روده ساکن هستند، اشاره دارد.

مطالعات سال های اخیر نشان داده است که اهمیت آنها در روند طبیعی بدن- از متابولیسم و سنتز مواد مغذی گرفته تا دفاع ایمنی و عملکرد مغز- بسیار مهم است.

در مطالعه جدید، محققان دریافتند افرادی که از رژیم های غذایی غنی از مواد گیاهی و ماهی استفاده می کنند- شبیه رژیم معروف مدیترانه ای- دارای یک مزیت هستند: آنها دارای مجموعه بیشتری از باکتری های روده که می توانند التهاب را تعدیل کنند، هستند.

از طرف دیگر، افرادی که طرفدار گوشت، غذاهای فرآوری شده و مواد قندی بوده دارای گروهی از میکروب های روده هستند که پیش التهاب هستند.

بسیاری از مطالعات، غذا خوردن به سبک مدیترانه ای و رژیم های غذایی غنی از گیاهان را برای کاهش خطر ابتلاء به بیماری های مختلف مفید می دانند.

دکتر رینز ویرسما ، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: مطالعه ما این ایده را پشتیبانی می کند که میکروبیوم های روده می توانند یکی از ارتباطات بین ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مواد غذایی تاثیرگذار بر میکروبیوم های روده را بشناسید

مواد غذایی تاثیرگذار بر میکروبیوم های روده را بشناسید