موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - تامين اجتماعي - كميسيون اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - كميسيون اجتماعي مجلس - همسان سازي حقوق بازنشستگان - مجلس شوراي اسلامي - سرمربي پرسپوليس - افزايش حقوق - عبدالرحيم خطيبي - مديريت آب - تمرينات يوونتوس - رياست فدراسيون فوتبال - تالاب قره قشلاق - تركيب استقلال مقابل الاهلي - زييس جمهور منتخب - حوزه صنعت و ساختمان - رقابت هاي جهاني كشتي - فدراسيون ورزش هاي دانشگاهي - دادستان امريكا - كيفيت آموزش عالي - گزارش به آكادمي

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 20:352021-04-20سياسي

دادستان کل کشور:سوءاستفاده کنندگان از قدرت و تضییع کنندگان حقوق عامه حتی بعد از مسئولیت محاکمه می شوند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تهران، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در مراسم افتتاح دادسرای عمومی و انقلاب لواسانات اظهار کرد: امیدوارم خروجی این افتتاح موجب رضایت خاطر مردم شده و اجرای عدالت به شکل جدی ادامه یابد.

وی گفت: قطعاً وجود یک مجموعه قضایی کارآمد می تواند هم در اجرای عدالت و هم در رفاه مردم کارگشا باشد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه باید آثار و تبعات افتتاح این دادسرا را به طور ملموس در بین مردم شاهد باشیم، ادامه داد: در رأس دادسرا دادستانی قرار می گیرد که مدعی العموم است و وظایف و تکالیف متعددی دارد که علاوه بر رسیدگی به شکایات مردمی باید خودش به عنوان مدعی حقوق مردم به میدان آمده و با تعدیات و تظلمات به حقوق عامه برخورد کند.

حجت الاسلام منتظری اضافه کرد: دادستان را به عنوان قاضی ایستاده می شناسند و این تعبیر به این معنا است که شخص دادستان باید همیشه در صحنه بوده و در بین مردم باشد.

وی افزود: مدعی العموم وظیفه دارد که دائم مجموعه و حوزه قضایی تحت نظرش را رصد کند تا ببیند اگر در جایی ظلمی انجام گرفته و حقوق عامه مورد تضییع است بلافاصله وارد شود و اجازه ندهد امر خلاف عدالتی محقق شود.

دادستان کل کشور به وظیفه همه دستگاه ها در صیانت از حقوق عامه اشاره کرد و افزود: اگرچه بر اساس قانون اساسی احیای حقوق عامه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دادستان کل کشور:سوءاستفاده کنندگان از قدرت و تضییع کنندگان حقوق عامه حتی بعد از مسئولیت محاکمه می شوند

دادستان کل کشور:سوءاستفاده کنندگان از قدرت و تضییع کنندگان حقوق عامه حتی بعد از مسئولیت محاکمه می شوند