مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 11:052021-04-20اقتصادي

بازگشت نفت ایران، دغدغه جدید اعضای اوپک


اگر از یک تولیدکننده بزرگ نفت بپرسید پنج سال گذشته چگونه بوده است احتمالا درباره ریزش قیمت نفت و نابودی تقاضا صحبت می کند اما اگر از یک واردکننده بزرگ سوال کنید، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، واردکنندگان نفت از ریزش قیمت ها که به آنها اجازه داده است مخازنشان را از نفت ارزان پر کنند، راضی هستند و حتی می توان گفت که پاندمی باعث شد قیمت ها به رکورد تاریخی پایینی سقوط کنند که مشکل اوپک به عنوان بزرگترین گروه کشورهای صادر کننده نفت جهان است.

اوپک و متحدانش در قالب گروه اوپک پلاس سالهاست با محدود کردن عرضه، تلاش کرده اند قیمت های جهانی نفت را تقویت کنند و تحت تاثیر دلایلی که خارج از کنترل اوپک بوده، درجات مختلفی از موفقیت را تجربه کرده اند.

با این حال می توان گفت که تلاشهای این گروه مثمر ثمر واقع شده و قیمت های نفت اکنون بسیار بالاتر از سطح یک سال پیش است اما خریداران به نفت ارزان دست یافتند و به دنبال خرید ارزانتر هستند و مشکل اوپک این است که آنها این قیمت ها را پیدا می کنند.

خبر اخیر که چین یک توافق سرمایه گذاری بلند مدت با ایران منعقد کرده که نفت در آن جایگاه برجسته ای دارد احتمالا باعث نگرانی همتایان ایران در اوپک شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت نفت ایران، دغدغه جدید اعضای اوپک

بازگشت نفت ایران، دغدغه جدید اعضای اوپک