مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 10:452021-04-20پزشكي

واردات کیت های تشخیص کرونا به صفر رسیده است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سپیده گلباز رییس اداره نظارت بر مواد و تجهیزات آزمایشگاهی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه واردات کیت های تشخیص کرونا به صفر رسیده است، - گلباز گفت: بیش از 24 شرکت در حوزه تولید کیت تشخیص کرونا فعالیت می کنند و واردات این کیت ها به صفر رسیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سپیده گلباز رییس اداره نظارت بر مواد و تجهیزات آزمایشگاهی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه واردات کیت های تشخیص کرونا به صفر رسیده است، گفت: در حال حاضر بیش از 5 شرکت در حوزه تولید کیت تشخیص مولکولی PCR، نه شرکت در حوزه تولید کیت رپید تست آنتی ژن و 10 شرکت در زمینه کیت استخراج RNA فعالیت می کنند.

شرکت های دانش بنیان از ابتدای شیوع بیماری کرونا فعالیت های خود را در حوزه تولید کیت های تشخیص مولکولی آغاز کردند و خوشبختانه امروز کشور از واردات این کالای استراتژیک بی نیاز شده اند.

او افزود: تعدد مجوز های صادر شده از سوی اداره کل تجهیزات پزشکی، نه تنها نیاز کشور را به طور کامل تامین کرده، بلکه امکان صادرات آن نیز فراهم شده است.

رییس اداره نظارت بر مواد و تجهیزات آزمایشگاهی با اشاره به اینکه در حال حاضر کیت تشخیص آنتی بادی یا سرولوژی صادر می شود، گفت: بر اساس محاسبات انجام شده، قیمت هر کیت سریع آنتی ژن 3 دلار اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واردات کیت های تشخیص کرونا به صفر رسیده است

واردات کیت های تشخیص کرونا به صفر رسیده است