مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 09:552021-04-20بين الملل

جزییات تازه از مذاکرات ایران و عربستان


مسجدی در پاسخ به این سوال که میانجی گری عراق بین ایران با کشورهای مورد نظر تاکنون در عمل دستاوردی داشته یا خیر؟ گفت: « چون عملا در بحث جمهوری اسلامی ایران هنوز به نتایج روشن و پیشرفت قابل ملاحظه ای نرسیده ؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فرارو، با وجود اینکه برخی رسانه ها به نقل از منابع آگاه ایران و عربستان اخبار مذاکره مستقیم دو کشور با میانجیگری عراق را تکذیب کردند اما مواضع رسمی به گونه ای دیگر است، هیچ مقام رسمی از دو کشور این مذاکرات را رد نکرده اند.

امروز سفیر ایران در عراق ضمن استقبال از میانجیگری عراق از ایجاد شرایط مثبت برای حل و فصل برخی مشکلات بین ایران و دیگر کشورها خبر داد.

براساس آخرین اخباری که رسانه ها منتشر کرده اند حاکی از آن است که اولین دور مذاکرات ایران و عربستان با حضور مقامات امنیتی حدود ده روز پیش در بغداد برگزار شده است.

روایتی دیگر از مذاکره مستقیم ایران و عربستان روزنامه انگلیسی فایننشنال تایمز اولین بار این باره این خبر را منتشر کرد و گزارش داد سرپرستی هیئت سعودی در این مذاکرات را خالد بن علی الحُمَیدان، رییس سازمان اطلاعات سعودی برعهده داشته و دور دیگری از گفت وگوها برای هفته آینده برنامه ریزی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات تازه از مذاکرات ایران و عربستان

جزییات تازه از مذاکرات ایران و عربستان