مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 09:402021-04-20اقتصادي

بازیافت اصولی پسماند های الکترونیکی / مدیریت افزایش می یابد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بر اساس آمار های موجود هر ایرانی در سال به طور میانگین حدود 8 کیلوگرم پسماند الکترونیک تولید می کند و هنوز هم تدبیری درست و علمی برای برخورد با این پسماند پیچیده و بسیار .

- با حمایت معاونت علمی و فناوری عوارض آلودگی های محیطی پسماند های الکترونیکی کاهش می یابد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بر اساس آمار های موجود هر ایرانی در سال به طور میانگین حدود 8 کیلوگرم پسماند الکترونیک تولید می کند و هنوز هم تدبیری درست و علمی برای برخورد با این پسماند پیچیده و بسیار خطرناک در نظر گرفته نشده است.

بر اساس آمار های موجود پسماند های الکترونیک به لحاظ مقدار فقط 2 درصد از کل پسماند ها را تشکیل می دهند، ولی از نظر آلودگی منشا 70 درصد آلودگی های محیطی هستند.

با توجه به ضرورت مدیریت پسماند های الکترونیک و ارائه راهکار های فناورانه برای بازیافت و استخراج فلزات گرانبها، راه اندازی یک سیستم پایلوت بازیافت اصولی پسماند های الکترونیک در دستور کار کارگروه توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازیافت اصولی پسماند های الکترونیکی / مدیریت افزایش می یابد

بازیافت اصولی پسماند های الکترونیکی / مدیریت افزایش می یابد