مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 09:202021-04-20فناوري

استفاده از لیزر برای اتصال هواپیماها به اینترنت


شرکت ایرباس(Airbus، در تلاش برای ارتقای سطح ارتباطات لیزری اعلام کرده که قصد دارد یک ترمینال ارتباطات لیزری به نام اولترا ایر (UltraAir) برای هواپیماها بسازد.

- شرکت ایرباس(Airbus، در تلاش برای ارتقای سطح ارتباطات لیزری اعلام کرده که قصد دارد یک ترمینال ارتباطات لیزری به نام "اولترا ایر"(UltraAir) برای هواپیماها بسازد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، این پیشرفت مهمی است زیرا از آن جایی که درخواست برای سرویس های ماهواره ای رو به گسترش است، فرکانس های رادیویی که در حال حاضر توسط ماهواره ها مورد استفاده قرار می گیرند دچار اختلال شده اند.

این فناوری جدید به هواپیماها و ماهواره ها امکان برقراری ارتباط بدون نیاز به فرکانس های رادیویی را می دهد و به جای آن می توانند از لیزرهایی که داده ها بر روی آنها کدگذاری شده استفاده کنند که انتقال سریع تری فراهم می کند و مستقیم به ماهواره هایی با فاصله ی زیاد متصل می شود.

طبق اعلامیه مطبوعاتی این شرکت هواپیمایی، به لطف استفاده از لیزر سرعت اینترنت در هواپیما به 1.

8 گیگابایت بر ثانیه رسیده است.

ارتباطات ماهواره ای-لیزری شرکت ایرباس می خواهد از لیزر برای اتصال هواپیماها به ماهواره های زمین ثابت استفاده کند تا ارتباطات ماهواره ای در حین پرواز را به طور مطمئن و امنی بهبود بخشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از لیزر برای اتصال هواپیماها به اینترنت

استفاده از لیزر برای اتصال هواپیماها به اینترنت