مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 08:552021-04-20بين الملل

اعتراض شدید مسکو به اخراج دیپلماتش از اوکراین


در ادامه تنش ها میان مسکو و کی یف، وزارت خارجه روسیه اخراج یکی از کارکنان سفارتش در اوکراین را اقدام جدید غیردوستانه از سوی این کشور دانست و اظهار داشت آن را تلافی خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه روسیه امروز (سه شنبه) اعلام کرد مسکو حق اخراج یک دیپلمات اوکراینی را در واکنش به اقدام اخیر کی یف در عنصر نامطلوب خواندن یکی از کارکنان سفارت روسیه محفوظ می دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازاسپوتنیک ، این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد: وزارت خارجه روسیه اعتراض قاطعانه خود را به این اقدام غیردوستانه جدیدِ طرف اوکراینی اعلام می کند.

اتهامات علیه دیپلمات روس بی اساس است.

او هیچ کاری خارج از وظیفه دیپلماتیک خود انجام نداده است.

مسکو ادعای کی یف را که این اقدام پاسخی متناسب در واکنش به عنصر نامطلوب خواندن کنسول اوکراین  در سن پترزبورگ بوده، کاملاً غیرقابل قبول خواند.

طبق اعلام وزارت خارجه روسیه، به کنسول اوکراین بعد از آن که مشخص شد او در تلاش برای به دست آوردن داده های محرمانه از پایگاه های داده آژانس های مجری قانون و سازمان امنیت فدرال روسیه به منظور کمک به کی یف برای سرکوب سیاسی اوکراینی های دارای شهروندی روسیه بوده، توصیه شد خاک روسیه را ترک کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراض شدید مسکو به اخراج دیپلماتش از اوکراین

اعتراض شدید مسکو به اخراج دیپلماتش از اوکراین