مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 08:002021-04-20اقتصادي

6 میلیون قبض؛ بدهی تهرانی ها به شهر


تا پایان سال 1398، در مجموع 6 میلیون و 421 هزار و 196 قبض از قبوض شهری پرداخت نشده؛ اما بررسی اعداد و ارقام درآمدهای حاصل از درآمدهای پایدار نشان از آن دارد که تهرانی ها در پرداخت عوارض پسماند مسکونی خوش حساب تر هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از پایگاه خبری شهر، مالیات های محلی که در ایران از آن به عنوان عوارض یا شارژ شهری یاد می شود، مهم ترین منبع درآمد شهرداری ها هستند، به خصوص در زمانی که شهرداری کلانشهری مانند تهران با انجماد درآمدی مواجه است و تمایلی به استفاده از درآمدهای سمی و ناپایدار ندارد.

گرچه درآمدهای حاصل از عوارض شهری از چهار کد درآمدی، شاهرگ حیاتی برای مدیریت شهر است و مانع آنان از رفتن به سمت شهر فروشی می شود؛ اما همزمان با شیوع ویروس کرونا و اعمال برخی محدودیت ها، کسب و کارها با تنگنای مالی مواجه شدند.

به همین دلیل هم، شهرداری تهران با هدف کمک مالی به شهروندان، مهلت پرداخت عوارض را تمدید کرد.

آنطور که وحید عرب، مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران گفته است: در فروردین ماه سال 1399 به دلیل شیوع ویروس کرونا بنا بر مصوبات شورای اسلامی شهر تهران مهلت پرداخت قبوض عوارض کسب و پیشه و بهای خدمات مدیریت پسماند سال 1398 تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شد و در سال 1400 تا کنون مصوبه ای به این منظور به شهرداری تهران ابلاغ نشده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

6 میلیون قبض؛ بدهی تهرانی ها به شهر

6 میلیون قبض؛ بدهی تهرانی ها به شهر