مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 08:002021-04-20پزشكي

مصرف زیاد کلم چه عوارضی دارد؟


یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره فواید مصرف کلم توضیحاتی را ارائه کرد.

- جی پلاس ، نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره فواید مصرف کلم اظهار کرد: خانواده کلم از نظر مواد مغذی دارای ویتامین k و فولات است.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ او افزود: فولات برای خانم های باردار به شدت اهمیت دارد و در میوه جات و سبزیجات یافت می شود، همچین کلم دارای ویتامین C، منگز و ویتامین B6 است که ویتامین B6 آن می تواند در متابولیسم بدن، فرایند های متابولیسمی نقش داشته باشد.

جوزدانی تصریح کرد: کلم به علت لوتیین و بتاکاروتین در کاهش التهاب قلبی و بهبود بیماری های قلبی_ عروقی و جلوگیری از آن ها موثر باشد، همچنین مصرف مرتب کلم می تواند باعث کاهش التهاب در مفاصل شود و درد را کاهش دهد.

او با بیان اینکه ویتامین C کلم در ساخت کلاژن بدن تاثیرگذار است، تاکید کرد: کلم باعث افزایش جذب آهن بدن می شود و مطابق مطالعات تاثیر زیادی در کاهش ابتلا به سرطان ریه دارد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی اضافه کرد: از آن جایی که کلم به صورت خام در کنار مواد غذایی مصرف می شود جذب آهن را در بدن بالا می برد و فیبر نامحلول موجود در آن یبوست را کاهش داده و فیبر های محلول آن باکتری های مفید روده را افزایش خواهد داد و باعث تولید ویتامین K و ویتامین B12 در بدن می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف زیاد کلم چه عوارضی دارد؟

مصرف زیاد کلم چه عوارضی دارد؟