مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 07:552021-04-20بين الملل

نگرانی یونان از نزدیک شدن آنکارا به قاهره


پس از سفر اخیر هیأت یونانی به قاهره، دیپلمات های مصری فاش کردند که این سفر در پی نزدیک شدن قاهره و آنکارا به یکدیگر صورت گرفته و آتن نگران آینده ائتلاف کنونی خود با مصر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه قطری العربی الجدید ، امروز (سه شنبه)، در گزارشی موضوعات اصلی گفت و گوهای صورت گرفته میان نیکوس دندنیاس وزیر امور خارجه یونان و سامح شکری همتای مصری او را فاش کرد و از مهم ترین محورهای مذاکرات آنکارا و قاهره پرده برداشت.

دیپلمات های مصری در این ارتباط به روزنامه العربی الجدید خبر دادند که موضوع اصلی گفت و گوی روز یکشنبه سامح شکری وزیر امور خارجه مصر و نیکوس دندیاس همتای یونانی او در قاهره، تحولات جدید روابط قاهره و آنکارا بوده است چراکه آتن، پیشتر، از نزدیکی مصر و ترکیه ابراز نگرانی کرده بود.

العربی الجدید در ادامه اشاره می کند که این دومین سفر وزیر امور خارجه یونان به قاهره طی دو ماه گذشته بوده است و در عین حال، می نویسد که این سفر به علت اظهارات مقامات ترکیه درباره پیشرفت بزرگ در گفت و گوهای دیپلماتیک و امنیتی با مصر و همچنین پس از برداشته شدن گام هایی در ترکیه برای متوقف کردن هجمه های رسانه های علیه قاهره بوده است با آنکه مصر همچنان در ارتباط با این مسئله در سخنرانی مقامات خود و رسانه ها محافظه کاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی یونان از نزدیک شدن آنکارا به قاهره

نگرانی یونان از نزدیک شدن آنکارا به قاهره