مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 07:402021-04-20بين الملل

تلاش امارات برای تکرار سناریوی «سقطری» در بندر راهبردی «المخا» در یمن


در پی تحرکات مشکوک چند روز اخیر نیروهای امارات در یکی از بنادر راهبردی واقع در ساحل غربی یمن، منابع آگاه از تلاش ابوظبی برای تبدیل کردن این بندر به یک پایگاه نظامی دایمی خبر دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بندر المخا واقع در استان تعز در جنوب غرب الخبر الیمنی ، اقدام مشکوک نیروهای وابسته به امارات در ایجاد استحکامات جدید در این بندر، بیانگر تلاش آنها برای تکرار سناریوی بندر سقطری واقع در ساحل شرقی یمن در المخا است.

سقطری واقع در دهانه خلیج عدن طی توافقی میان امارات و دولت مستعفی عبدربه منصور هادی   به مدت 99 سال به ابوظبی اجاره داده شد.

چندی پیش نیز رسانه های صهیونیستی از ایجاد پایگاه نظامی مشترک امارات و رژیم صهیونیستی در این جزیره خبر دادند و اعلام کردند که هدف از این اقدام رصد کشتی هادر دریای مکران و تنگه باب المندب و شاخ آفریقاست.

    افراد مسلح وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن از ماه ژوئن گذشته کنترل سقطری را به دست گرفتند و پس از آن بود که امارات ساخت برخی پایگاه های نظامی در مکان های مهم و استراتژیک این جزیره را آغاز کرد.

منابع آگاه محلی می گویند که طی دو روز گذشته، ده ها کامیون و ماشین سنگین حامل مصالح و مواد ساختمانی وارد بندر مخا شدند و همزمان کارگران که برخی از آنها خارجی هستند، ترمیم  گسترش ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش امارات برای تکرار سناریوی «سقطری» در بندر راهبردی «المخا» در یمن

تلاش امارات برای تکرار سناریوی «سقطری» در بندر راهبردی «المخا» در یمن