مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 07:052021-04-20پزشكي

اثر روزه داری و فعالیت بدنی منظم بر سوخت وساز چربی


میلیون ها مسلمان سالانه در ماه مبارک رمضان از فجر تا مغرب به طور متوسط 14 ساعت از خوردن و آشامیدن احتراز می کنند و در طی ماه رمضان مصرف غذا بیشتر در طی شب اتفاق می افتد و کمیت و تناوب مصرف غذا، - ایسنا/خراسان رضوی میلیون ها مسلمان سالانه در ماه مبارک رمضان از فجر تا مغرب به طور متوسط 14 ساعت از خوردن و آشامیدن احتراز می کنند و در طی ماه رمضان مصرف غذا بیشتر در طی شب اتفاق می افتد و کمیت و تناوب مصرف غذا، میزان خواب شبانه و همچنین میزان فعالیت بدنی کاهش می یابد.

پاسخ های متفاوت فیزیولوژی در ماه رمضان به احتمال زیاد در نتیجه اختلال در چرخه خواب ـ بیداری و تغییر چرخه خوردن و آشامیدن یا به احتمال زیاد ترکیبی از این عوامل است.

علاوه بر این، مصرف مواد غذایی در زمان های غیر مرسوم می تواند اثرات متابولیکی متفاوتی ایجاد نماید و تغییرات شیوه زندگی می تواند اثرات قابل ملاحظه ای بر سوخت و ساز بدن بگذارد.

محققان در پژوهشی با عنوان اثر روزه داری و فعالیت بدنی منظم بر سوخت وساز چربی و کربوهیدرات ها آورده اند، به طور دقیق مشابه آنچه در طی ورزش اتفاق می افتد، در هنگام روزه داری نیز بسیج تری گلیسرید از بافت چربی و جابجایی آن به داخل گردش خون سبب می شود تا این منبع سوختی در دسترس بافت هایی که از نظر متابولیکی فعال هستند، قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اثر روزه داری و فعالیت بدنی منظم بر سوخت وساز چربی

اثر روزه داری و فعالیت بدنی منظم بر سوخت وساز چربی