مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 07:002021-04-20پزشكي

شناسایی نمونه مثبت کرونا توسط سگ ها با دقت 96 درصد


محققان دانشگاه پنسیلوانیا در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند سگ های آموزش دیده می توانند نمونه های مثبت کووید-19 را با دقت 96 درصد شناسایی کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تی ان، تحقیقاتی که اخیرا در مجله PLOS ONE منتشر شده است نشان می دهد که سگ های آموزش دیده می توانند نمونه های مثبت کووید-19 را با دقت 96 درصد تشخیص دهند.

سینتیا اوتو (Cynthia Otto) نویسنده ارشد این مطالعه و مدیر مرکز سگ های آموزش دیده دانشکده دامپزشکی دانشگاه پنسیلوانیا گفت: این یک کار ساده نیست که ما از سگ ها بخواهیم آن را انجام دهند.

سگ ها باید در تشخیص بوی عفونت خاص عمل کنند به همین دلیل باید آنها در معرض طیف وسیعی از بوی افراد مختلف(مردان و زنان، بزرگسالان و کودکان، افراد از قومیت ها و مناطق مختلف) قرار گیرند.

در این مطالعه اولیه محققان دریافتند که سگ ها می توانند چنین کاری انجام دهند اما آموزش آنها باید با دقت زیاد و در حالت ایده آل با نمونه های زیادی ادامه یابد.

این یافته ها به تحقیق دیگری که محققان آن را مطالعه تی شرت نامیده اند، منجر شد و طی آن سگ ها آموزش دیدند تا بتوانند بوی بین کووید-19 مثبت، منفی و واکسینه شده را بر اساس ترکیبات آلی فرار که بر روی تی شرت پوشیده شده می مانند، تفاوت قائل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی نمونه مثبت کرونا توسط سگ ها با دقت 96 درصد

شناسایی نمونه مثبت کرونا توسط سگ ها با دقت 96 درصد