مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 04:502021-04-20پزشكي

در ماه رمضان چه چیزی را چه زمانی بخوریم؟


در ماه رمضان وعده غذایی سحر، افطار و افطار تا سحر را داریم که با توجه به جنس، سن و فیزیولوژیک فرد توصیه های غذایی مختلفی وجود دارد اما توصیه هایی کلی در این خصوص وجود دارد که می توان به آن توجه کرد.

- ایسنا/قزوین رییس انجمن تغذیه استان قزوین گفت: در ماه رمضان وعده غذایی سحر، افطار و افطار تا سحر را داریم که با توجه به جنس، سن و فیزیولوژیک فرد توصیه های غذایی مختلفی وجود دارد اما توصیه هایی کلی در این خصوص وجود دارد که می توان به آن توجه کرد.

مریم جوادی در گفت وگو با ایسنا تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان سه وعده اصلی افطار و سحر و میان وعده بین افطار و سحر را داریم که هرکدام قواعد تغذیه ای خاص خودش را دارد، اما به طورکلی توصیه می شود که از مصرف هر نوع نوشیدنی سرد و یخ خودداری شود و بهترین نوشیدنی در این ایام شیر و آب ولرم است.

وی افزود: غذاهای شور، آماده و پرچرب نباید در ماه رمضان استفاده شود، زولبیا و بامیه چرب و شیرین است و مواد شیرین بدن را آماده کرونا می کنند بنابراین در مصرف آن باید احتیاط کرد، به طورکلی مصرف لبنیات و سبزیجات باعث سلامت گوارش می شود و خوردن غذاهای چرب و شیرین باعث افزایش بیماری می شود.

رییس انجمن تغذیه استان قزوین بیان کرد: سبزیجات، آش، آب ولرم و غلات حاوی سبوس مواد غذایی هستند که کمک می کنند مزاج راحت تری داشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در ماه رمضان چه چیزی را چه زمانی بخوریم؟

در ماه رمضان چه چیزی را چه زمانی بخوریم؟