مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 04:452021-04-20پزشكي

وعده سحری را قربانی خواب بیشتر نکنید


یک دکترای تخصصی علوم تغذیه در استان یزد ضمن تاکید بر اهمیت تغذیه صحیح در ماه مبارک رمضان، حذف وعده غذایی سحری از سوی برخی روزه داران برای بیشتر خوابیدن را اقدامی نادرست و مضر برای بدن خواند.

- ایسنا/یزد یک دکترای تخصصی علوم تغذیه در استان یزد ضمن تاکید بر اهمیت تغذیه صحیح در ماه مبارک رمضان، حذف وعده غذایی سحری از سوی برخی روزه داران برای بیشتر خوابیدن را اقدامی نادرست و مضر برای بدن خواند.

روح الله عیوضی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا ضمن اشاره به اهمیت نحوه مصرف وعده های غذایی سحر و افطار در ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: اگر وعده های غذایی در ماه رمضان به صورت غیراصولی مصرف شود، مشکلات زیادی در مکانیزم فعالیتی بدن ایجاد می شود.

وی با اشاره به حذف وعده ی ناهار و میان وعده ها در ایام رمضان، تاکید کرد: روزه داران باید حتما سه وعده غذایی خود را در ساعات بین افطار تا سحر میل کنند.

این متخصص تغذیه همچنین خاطرنشان کرد: وعده غذایی صبحانه که در قالب سحری مصرف می شود، در ماه رمضان از اهمیت دو چندانی نسبت به ماه های دیگر برخوردار است ولی برخی افراد برای این که بیشتر بخوابند، وعده سحری را حذف می کنند که اقدام بسیار نادرستی است.

وی در این باره تصریح کرد: نخوردن سحری باعث افزایش طول مدت زمان روزه داری می شود و بدن تا زمان افطار، برای تامین م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وعده سحری را قربانی خواب بیشتر نکنید

وعده سحری را قربانی خواب بیشتر نکنید