مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 04:152021-04-20اقتصادي

ایرانی ها بیش از 8700 واحد مسکونی در ترکیه خریداری کردند


بر اساس آخرین گزارشی که دریافت کردیم ایرانی ها در سال 2020 حدود 7189 واحد مسکونی و در سه ماهه اول سال 2021، هزار و 600 واحد مسکونی در ترکیه خریداری کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما؛ مسعود خوانساری در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه فرار سرمایه از کشور و خرید واحدهای مسکونی توسط ایرانیان در دیگر کشورها باید عارضه یابی جدی شود افزود: ایرانی ها رتبه نخست خرید واحد مسکونی در ترکیه را به خود اختصاص داده اند و کشورهایی مانند روسیه و عراق در رده های بعدی قرار دارند، همچنین ایرانیان برای خرید واحد مسکونی در دیگر کشورها از جمله تاجیکستان و گرجستان نیز اقدام کرده اند.

وی اضافه کرد: صندوق بین المللی پول رشد اقتصادی دنیا را در سال 2021 به طور متوسط 5 و نیم درصد و برای چین 8 درصد به عنوان بالاترین رشد پیش بینی کرده است، این در حالی است که رشد اقتصادی ایران مثبت دو و نیم درصد و تورم 39 درصد پیش بینی شده است که امیدواریم با کسری بودجه این تورم افزایش نیابد.

خوانساری گفت: رشد موجودی سرمایه خالص کشور در سال 98 یعنی سرمایه گذاری نسبت استهلاک منفی بود که یکی از عوامل اصلی به وجود آمدن این وضع خروج سرمایه از کشور بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایرانی ها بیش از 8700 واحد مسکونی در ترکیه خریداری کردند

ایرانی ها بیش از 8700 واحد مسکونی در ترکیه خریداری کردند