مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 16:252021-04-19بين الملل

اتحادیه اروپا: طرح گسترش نفوذ در اقیانوس هند و آرام برای ضدیت با چین نیست


اتحادیه اروپا در نظر دارد به منظور محافظت از منافع خود در منطقه اقیانوس هند و اقیانوس آرام در زمینه های امنیتی و بهداشتی و نیز مقابله با قدرت روزافزون چین، - اتحادیه اروپا در نظر دارد به منظور محافظت از منافع خود در منطقه اقیانوس هند و اقیانوس آرام در زمینه های امنیتی و بهداشتی و نیز مقابله با قدرت روزافزون چین، طرح افزایش نفوذ خود در این منطقه را به اجرا در آورد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از یورونیوز، در چهارچوب این طرح، 27 عضو اتحادیه اروپا با هدایت فرانسه، آلمان و هلند قصد دارند در ابتدا راه های تعمیق روابط با کشورهایی مانند هند، ژاپن و استرالیا را بیابند و سپس به چین نشان دهند که مخالف گسترش استبداد هستند.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا که روز دوشنبه 19 آوریل (30 فروردین) در یک نشست ویدیوکنفرانسی شرکت کرده بودند، با انتشار بیانیه ای در این زمینه گفتند: اتحادیه اروپا معتقد است که باید بر پایه اصول ارتقای دموکراسی، حاکمیت قانون، حقوق بشر و حقوق بین الملل، تمرکز راهبردی و حضور و اقدامات خود را در اقیانوس هند و آرام تقویت کند.

دیپلمات های اروپایی با این حال اصرار دارند که این طرح راهبردی، ضد چین نیست.

وزیران خارجه اروپا در نشست مجازی خود توافق کردند که تنظیم سند 10 صفحه ای مربوط به این طرح با توضیحات راهبردی دقیق تر در ماه سپتامبر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتحادیه اروپا: طرح گسترش نفوذ در اقیانوس هند و آرام برای ضدیت با چین نیست

اتحادیه اروپا: طرح گسترش نفوذ در اقیانوس هند و آرام برای ضدیت با چین نیست