مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 12:402021-04-19بين الملل

انگشت اتهام در توطئه بمب گذاری پراگ به سمت آمریکاست


سخنگوی وزارت خارجه روسیه با رد اتهامات جمهوری چک علیه کشورش در خصوص دست داشتن در توطئه بمب گذاری سال 2014 در این کشور، این اتهام را به واشنگتن نسبت داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، در پی افزایش اختلافات میان روسیه و جمهوری چک بر سر اتهام مربوط به ماجرای بمب گذاری سال 2014، سخنگوی وزارت خارجه روسیه ضمن رد اتهامات جمهوری چک علیه کشورش، آمریکا را مقصر اصلی این حادثه دانست.

بر اساس این گزارش، ماریا زاخارووا طی سخنانی گفت: در خصوص جمهوری چک، هر کسی باید این را بداند که کوهی از مشکلات و اختلافات میان اعضای اتحادیه اروپا و غرب ایجاد شده و اجرای برخی از اقدامات اطلاعاتی و سیاسی برای پوشاندن این اختلافات امری ضروری است.

وی افزود: (مساله) روسیه حربه ای است که هراز چندگاهی از آن استفاده می شود؛ موضوعی است است که مدتهاست در گردش (میان اروپایی ها) بوده و در چنین مواردی مورد استفاده قرار می گیرد … البته ایالات متحده پشت [آن] است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین افزود: تمام ماجرایی که مقامات پراگ سعی در بزرگ نمایی آن دارند، مربوط به توطئه افشا شده برای انجام کودتا در بلاروس است.

لازم به ذکر است در پی افزایش تنش ها میان روسیه و بلاروس بر سر ماجرای یاد شده، جمهوری چک در اقدامی عجیب، اقدام به اخراج 18 تن از کارکنان سفارت روسیه در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انگشت اتهام در توطئه بمب گذاری پراگ به سمت آمریکاست

انگشت اتهام در توطئه بمب گذاری پراگ به سمت آمریکاست