مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 11:402021-04-19سياسي

آموزش قرآن در آموزش و پرورش با نقص مواجه است


آموزش قرآنی که در سطح آموزش و پرورش ارائه می شود، موجب شده تا قرآن خوان های زیادی تحویل جامعه داده نشود و عمدتاً یک نقص در این آموزش دیده می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، آیت الله لطف الله دژکام در مراسم اختتامیه طرح آموزشی و تربیتی شهید مفتاحی که با هدف آغاز فعالیت پرورشی جمعی از طلاب و روحانیون نخبه در سطح مدارس فارس در بستر فضای مجازی برگزار شد، با یادآوری آیات سوره جمعه، گفت: کار معلمی کار انبیاست و اگر می خواهیم کار پیامبران را ادامه دهیم باید به آیات قرآن کریم که فرموده است و تهذیب و تزکیه توجه ویژه داشت.

او با تأکید بر اینکه کار تربیتی را باید از آموزش قرآن آغاز کرد، افزود: طلاب برای این کار اول دقت کنند که در دوره دبستان یا دبیرستان دانش آموزان چه مقدار قرآن کریم را فرا گرفته اند و تا چه حدی در زمینه یادگیری قرآن کریم موفق بوده اند، سپس برای آن ها دوره تکمیلی برگزار کنند نه اینکه بگوییم یک آموزش قرآن مستقل از آموزش قرآن آموزش و پرورش انجام دهند.

امام جمعه شیراز همچنین گام نخست فعالیت طلاب در مدارس را تربیت و بعد از آن تهذیب و تزکیه دانست و گفت: اگر می خواهیم تزکیه میان دانش آموزان انجام شود باید اول آن ها را مقلد تربیت کرد یعنی ابتدا رساله عملیه که رفتار انسان را تنظیم می کند، باید مدنظر قرار گیرد بعد از آن تهذیب صور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آموزش قرآن در آموزش و پرورش با نقص مواجه است

آموزش قرآن در آموزش و پرورش با نقص مواجه است