مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 11:152021-04-19اجتماعي

لزوم استفاده از ظرفیت آب انبارهای قدیمی قم برای تبدیل به مراکز فرهنگی و ورزشی


آب انبارهای قم این روزها حال خوبی ندارند و بیشتر آنان به جای بازدهی خدمات اجتماعی به جولانگاه سوسک و زباله تبدیل شده است.

- ایسنا/قم آب انبارهای قم این روزها حال خوبی ندارند و بیشتر آنان به جای بازدهی خدمات اجتماعی به جولانگاه سوسک و زباله تبدیل شده است.

شهر قم با توجه به کویری بودنش به منظور تأمین آب مردمانش در قدیم، دارای آب انبارهای زیادی بوده است.

بر اساس آمار موجود تاکنون بیش از 40 آب انبار در این شهر به عنوان آب انبار تاریخی به ثبت ملی رسیده و بخش عمده ای از آنکه توسط واقفان وقف شده متولی نگهداری آن را نیز اداره کل اوقاف و امور خیریه بر عهده دارد.

با انجام لوله کشی و جریان آب در زندگی مردم، این انبارها کاربری گذشته را ندارند و لزوم تغییر کاربری آن برای فعالیت های مختلف فرهنگی، ورزشی و اجتماعی یک ضرورت است، فعالیت هایی که شهروندان بتوانند از خدمات آن بهره مند شوند.

به اعتقاد کارشناسان مربوطه، می توان این آب انبارها را با توجه به معماری و فضای داخلی آن با تغییر کاربری به یک مرکز گردشگری تبدیل کرد.

هدف از تغییر کاربری آب انبارها نباید انتفاع باشد مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) در این زمینه اظهار داشت: کسی که آب انبار را ساخته، نیت او رساندن خیر به مردم بوده و انتفاع نبوده و هم اکن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم استفاده از ظرفیت آب انبارهای قدیمی قم برای تبدیل به مراکز فرهنگی و ورزشی

لزوم استفاده از ظرفیت آب انبارهای قدیمی قم برای تبدیل به مراکز فرهنگی و ورزشی