مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 09:552021-04-19اقتصادي

بارش های استان اصفهان، یک ششم میانگین جهانی است


بنا بر آمار، میانگین جهانی بارش ها 750 میلیمتر است و در استان اصفهان میانگین ریزش 120 میلیمتر در سال است که این رقم حدود یک ششم میانگین جهانی بارش ها است.

- ایسنا/اصفهان مجری طرح داناب استان اصفهان گفت: بنا بر آمار، میانگین جهانی بارش ها 750 میلیمتر است و در استان اصفهان میانگین ریزش 120 میلیمتر در سال است که این رقم حدود یک ششم میانگین جهانی بارش ها است.

محمد شفایی، امروز (دوشنبه-30 فروردین) در کارگاه مجازی رابطان طرح داناب کاشان، اظهار کرد: بنا بر آمار، میانگین جهانی بارش ها 750 میلیمتر است و این رقم در ایران 250 میلیمتر است.

الگوی بارش ها بسیار نامنظم بوده و بیشترین بارش ها در شمال کشور است و در استان اصفهان میانگین ریزش 120 میلیمتر در سال است که این رقم حدود یک ششم میانگین جهانی بارش ها است.

وی افزود: افزایش برداشت ها از منابع آب زیرزمینی، باعث ایجاد فروچاله ها شده و استمرار این نشست ها می تواند خسارت هایی شبیه زلزله در بخش تاسیسات، جاده ها و ساختمان ها را به دنبال داشته باشد.

شفایی افزود: در مجموعه سه کشوری هستیم که بدترین رتبه در برداشت نادرست از منابع آب زیرزمینی را داریم و امیدواریم طرح های فرهنگی باعث افزایش آگاهی مردم شده و برای مدیریت مصرف آب احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارش های استان اصفهان، یک ششم میانگین جهانی است

بارش های استان اصفهان، یک ششم میانگین جهانی است