مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 09:052021-04-19فرهنگي

دستورالعمل جدید صدور مجوز تأسیس گالری ها تدوین شد


تدوین آیین نامه جدید مجوز تأسیس و فعالیت نگارخانه ها بعد از 20 سال در اداره کل هنرهای تجسمی انجام شد که فرآیند تدوین و ساماندهی این آیین نامه یک سال و نیم به طول انجامید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام تدوین آیین نامه جدید مجوز تأسیس و فعالیت نگارخانه ها گفت: این پروسه با یک پژوهش بین المللی که به استادان دانشگاه هنر سپرده شد شکل گرفت و وضعیت مدیریت نگارخانه ها در دیگر کشورهای دنیا بررسی و بر مبنای آن و همچنین شرایط نگارخانه ها در کشور، آیین نامه قبلی و اسناد بالا دستی و شرایط و اقتضائات هنرهای تجسمی در کشور، آیین نامه جدید تدوین شد.

وی درباره ضرورت این تغییر یادآور شد: آیین صدور مجوز تأسیس و فعالیت نگارخانه ها مصوب 23/ 11/ 1379 بود و بعد از بیست سال ضرورت بازنگری بر مفاد آن الزامی به نظر می رسید، از این رو بر اساس مقتضیات و شرایط زمان و بررسی های همه جانبه برای توسعه هنرهای تجسمی در کشور و گستره بین المللی، در کمیته ساماندهی مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بازنگری و تدوین شده است.

مظفری گفت: ویژگی اصلی آیین نامه جدید این است که درباره موضوعاتی که پیش از این در آیین نامه مسکوت مانده بود و یا تصمیم گیری نشده بود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستورالعمل جدید صدور مجوز تأسیس گالری ها تدوین شد

دستورالعمل جدید صدور مجوز تأسیس گالری ها تدوین شد