مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 07:502021-04-19اقتصادي

سازمان جهانی بهداشت: گونه جدید ویروس کرونا در هند به علت «جهش مضاعف»، مسری تر است


سرپرست فنی سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با کرونا می گوید: جهش مضاعف جدید در ویروس SARS-CoV-2 که در هند پدیدار شد، می تواند «افزایش انتقال» یا حتی «کاهش خنثی سازی» را ایجاد کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی جی تی ان، ماریا ون کرخوو، اپیدمیولوژیست و مدیر فنی سازمان جهانی بهداشت در همه گیری کووید 19 گفت:  جهش مضاعف جدید در ویروس SARS-CoV-2 که در هند پدیدار شد، می تواند افزایش انتقال یا حتی کاهش خنثی سازی را ایجاد کند.

براساس کنسرسیوم مطالعه ژنوم SARS-CoV-2 (INSACOG)، این نوع که به B.

1.

617 معروف است، اولین بار در هند در 7 دسامبر سال 2020( آذر) ظاهر شد.

ماریا ون کرخوو در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که این  نوع دو جهش خاص - E484Q و L452R - دارد که در انواع واگیردارتر در سراسر جهان شناسایی شده است.

جهش E484 در نمونه ای که برای اولین بار در آفریقای جنوبی و برزیل شناسایی شد وجود داشت و جهش L452R در ایالات متحده و اروپا مشاهده شده است، اما نوع جدید هر دو را حمل می کند، چیزی که در انواع  گونه های دیگر دیده نشده است.

سرپرست فنی کووید 19 برای سازمان جهانی بهداشت می گوید: داشتن دو مورد از این جهش ها که در انواع دیگر در سراسر جهان دیده شده اند نگران کننده است، زیرا یک شباهت در این جهش ها وجود دارد که باعث افزایش انتقال می شود و برخی از این جهش ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان جهانی بهداشت: گونه جدید ویروس کرونا در هند به علت «جهش مضاعف»، مسری تر است

سازمان جهانی بهداشت: گونه جدید ویروس کرونا در هند به علت «جهش مضاعف»، مسری تر است