مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 07:352021-04-19اقتصادي

کاهش 40 درصدی بارش ها در لرستان


معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی لرستان گفت: میزان بارش در لرستان نسبت به سال قبل 40 درصد کاهش داشته است همچنین بر اساس مدل ها از امروز دمای استان دو تا چهار درجه افزایش می یابد.

- زینب اکبری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در خرم آباد، اظهار داشت: از ابتدای سال زراعی امسال تا به امروز متوسط بارش در لرستان 342 میلی متر بوده که این آمار نسبت به بلند مدت 33 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه میزان بارش در لرستان نسبت به سال قبل نیز 40 درصد کاهش داشته است، افزود: شرایط نقشه های هواشناسی نشان می دهد که لرستان در سال جاری با خشک سالی هواشناسی روبرو است.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی لرستان بیان کرد: بر اساس نقشه های هواشناسی میزان بارش ها در اردیبهشت ماه نرمال بوده و می توانند در بهترین شرایط  10 درصد کمبود بارش ها را جبران کند.

اکبری با اشاره به اینکه امسال شاهد افزایش نیم تا دو درجه ای دما در لرستان هستیم، تصریح کرد: خشک سالی که در استان رخ داده تنها  مختص به لرستان نیست بلکه تمام استان های کشور با شدت های مختلف با آن روبرو هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این خشک سالی بایستی مدیران استان برای مدیریت منابع آبی در تابستان و پاییز سال جاری تدابیر ویژه ای اتخاذ کنند همچنین بر اساس مدل ها از امروز دمای استان دو تا چهار درجه افزایش م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 40 درصدی بارش ها در لرستان

کاهش 40 درصدی بارش ها در لرستان