مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 07:052021-04-19اقتصادي

احداث 190 هکتار گلخانه در کردستان/کاهش 32 درصدی بارش ها در کردستان


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: توسعه کشت های گلخانه ای به صورت متراکم یکی از بهترین روش های افزایش تولید در این بخش است که در همین راستا برنامه احداث 190 هکتار گلخانه را در دست اقدام داریم.

-  محمد فرید سپری در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: درصد بارندگی در سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه 32 درصد و نسبت به بلند مدت 21 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: درجه حرارت هم به طور متوسط حدود یک درجه سانتیگراد بیشتر شده که از دوم تا سیزدهم فروردین ماه  درجه حرارت های منفی را هم در سطح استان شاهد بوده ایم.

سپری گفت: برای حفظ میزان تولید محصول غلات بالاخص گندم و جو دیم، اقداماتی را از جمله محلول پاشی و تغذیه گیاهی و مبارزه با علف های هرز و آفات، برای پایداری تولید، بسیار مهم و ضروری است که با همکاری کشاورزان پیگیر انجام آن هستیم.

  وی تاکید کرد:  توسعه کشت های گلخانه ای به صورت متراکم یکی از بهترین روش های افزایش تولید در این بخش است که در همین راستا برنامه احداث 190 هکتار گلخانه را در دست اقدام داریم.

وی اضافه کرد: در راستای تحقق شعار سال با شناسایی واحدهایی همانند گلخانه ها، قارچ خوراکی واحدهای تولیدی دامپروری که تولید آنها کمتر از ظرفیت اسمی است، رفع مشکلات آنها و حداکثر رساندن تولید در این نوع واحدها هدف گذاری اصلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احداث 190 هکتار گلخانه در کردستان/کاهش 32 درصدی بارش ها در کردستان

احداث 190 هکتار گلخانه در کردستان/کاهش 32 درصدی بارش ها در کردستان