مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 06:452021-04-19سياسي

هشدار دیوان محاسبات نسبت به اتمام ذخایر سنگ آهن کشور تا 18 سال آینده


دیوان محاسبات کشور اعلام کرد: ضعف جدی در نظارت بر عرضه محصولات فولادی و ناهماهنگی بین بخش های مختلف حاکمیتی موجب ایجاد التهابات متعدد و نوسانات بازار در سبد محصولات فولادی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دیوان محاسبات کشور در گزارشی اعلام کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، عملکرد صنعت فولاد کشور مورد بررسی قرار گرفت و گزارش آن به مقامات مسئول کشور ارجاع شد.

در این گزارش، ضمن توجه به جایگاه تاثیرگذار این صنعت بر روند توسعه کشور و بررسی زنجیره تولید تا مصرف، به مهمترین چالش ها و ظرفیت های شرکت های تولیدکننده فولاد در ایران و همچنین قوانین و مقررات مرتبط با صنعت فولاد پرداخته شده است.

یافته های این بررسی نشان می دهد صنعت فولاد کشور در سال های اخیر با وجود تحریم های ظالمانه نظام استکبار، به همت مهندسین و کارگران ایرانی توانسته ضمن حرکت رو به جلو، ارزآوری قابل قبولی نیز برای کشور ایجاد کند.

از مهمترین یافته های این گزارش، موضوع ذخیره قطعی سنگ آهن ایران است که در حال حاضر حدود 3.

3 میلیارد تن برآورد شده و با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، تحقق تولید 55 میلیون تن فولاد خام در افق 1404 موجب اتمام ذخایر سنگ آهن حدود 14 سال بعد از افق 1404 خواهد شد که عدم انجام اکتشافات جدید و جایگزینی ذخایر سنگ آهن مصرف شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار دیوان محاسبات نسبت به اتمام ذخایر سنگ آهن کشور تا 18 سال آینده

هشدار دیوان محاسبات نسبت به اتمام ذخایر سنگ آهن کشور تا 18 سال آینده