مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 06:102021-04-19اقتصادي

سهم فناوری های زیستی از درآمد ناخالص ملی افزایش می یابد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طی یک برنامه 10 ساله به دنبال افزایش سهم اقتصاد زیستی از درآمد ناخالص ملی است کاری که ذیل 3 برنامه ملی سلامت، - افزایش 10 درصدی سهم فناوری های زیستی می تواند نقشی موثر در رونق اقتصادی کشور ایفا کند، فناوری هایی با ظرفیت بالای اقتصادی.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طی یک برنامه 10 ساله به دنبال افزایش سهم اقتصاد زیستی از درآمد ناخالص ملی است کاری که ذیل 3 برنامه ملی سلامت، زیست فناوری صنعتی و امنیت غذایی اجرایی خواهد شد.

این برنامه ملی نقشی تاثیرگذار در رونق اقتصادی کشور و ارتقای سهم فناوری های زیستی در کشور دارد.

فناوری هایی که ایرانیان ثابت کرده اند در آن توانمندی و ظرفیت بالایی دارند و در طی سال های اخیر روند توسعه این علم در کشور سرعت بالایی داشته است.

پیش بینی شده است که با اجرای این 3 برنامه 10 ساله، به میزان 51/938 میلیارد دلار به ارزش درآمد ناخالص کشور از طریق فناوری های زیستی افزوده شود.

آمار ها نشان می دهد که در حال حاضر سهم زیست فناوری صنعتی از درآمد ناخالص ملی عددی حدود 21 میلیارد دلار، سلامت 6 میلیارد دلار و امنیت غذایی بیش از 23 میلیارد دلار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم فناوری های زیستی از درآمد ناخالص ملی افزایش می یابد

سهم فناوری های زیستی از درآمد ناخالص ملی افزایش می یابد