مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 05:352021-04-19اقتصادي

هشدار جدی در خصوص کم آبی در البرز/کاهش 8 درصدی ذخیره سد طالقان


مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان البرز گفت: در استان البرز با 33 درصد کاهش بارش مواجه هستیم و ذخیره سد طالقان نیز 8 درصد نسبت به سال گذشته کاهش دارد.

- داوود نجفیان، مدیر عامل شرکت  آب منطقه ای استان البرز، امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به کاهش بارش و نزولات آسمانی در سال جاری، گفت: در پی دو سه سال متوالی و شرایط مناسب بارش در کشور، در سال آبیِ جاری نسبت به سال گذشته در استان البرز، با حدود 33 درصد کاهش بارش مواجه هستیم و آمار بلندمدت به طور متوسط  4 درصد منفی بوده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی ها نشان می دهد که ورودی بارش ها در البرز  نسبت به سال گذشته کمتر خواهد بود، افزود: با توجه به در استان  پیش بینی شده است، افزود: با توجه به کاهش بارش ها و افزایش دما، امسال آبیاری  در بخش کشاورزی زودتر  از سال های گذشته شروع شده است.

در سال گذشته تا اواسط اردیبهشت ماه، آبیاری از چاه های زیرزمینی نداشتیم، در حالیکه امسال آبیاری توسط چاه ها از اسفندماه آغاز شده که نشان می دهد فشار بر روی آب خوان ها نیز بیشتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: هشدار کاملا جدی است و 33 درصد کاهش بارش ها در استان آمار بی سابقه ای است که نشان می دهد، سال سختی را پیش رو خواهیم داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار جدی در خصوص کم آبی در البرز/کاهش 8 درصدی ذخیره سد طالقان

هشدار جدی در خصوص کم آبی در البرز/کاهش 8 درصدی ذخیره سد طالقان