مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 05:052021-04-19اقتصادي

احیای مسیل شهر جهانی یزد برای تفریح و ورزش شهروندان


فاز اول طرح بازسازی مسیل شهر یزد با هدف استفاده تفریحی و ورزشی از این فضای شهری شامل ایجاد مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری در محدوده پارک باغ ملی آماده بهره برداری شد.

- ایسنا/یزد فاز اول طرح بازسازی مسیل شهر یزد با هدف استفاده تفریحی و ورزشی از این فضای شهری شامل ایجاد مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری در محدوده پارک باغ ملی آماده بهره برداری شد.

هرچند استان یزد از کم بارش ترین استان های کشور است ولی بعضاً نیز شاهد بارش های سیل آسا در این دیار کویر هستیم لذا در گذشته مسیلی در شهر یزد از ناحیه ی شمال به جنوب این شهر برای هدایت آب های سطحی و سیلاب های احتمالی ایجاد شده است.

البته این مسیل در گذر زمان به وی‍ژه طی قریب دو دهه خشکسالی در یزد به نوعی مغفول ماند به طوری که بخش هایی از آن تخریب و تبدیل به زباله دانی شد و قسمتهایی نیز به تصرف افراد و بخش های مختلف درآمد ولی در دوره پنجم شورای اسلامی شهر یزد مقرر شد تا بخش هایی از آن ضمن حفر و بازسازی مجدد مورد بهره برداری های بیشتری علاوه بر هدایت آبهای سطحی قرار گیرد.

در همین رابطه نیز فاز اول این طرح در حدفاصل بلوار شهید صدوقی تا خیابان مطهری یعنی محدوده مجاور باغ ملی، با اعتباری حدود دو میلیارد تومان برای ایجاد فضای شهری و محلی برای پیاده روی مورد توجه قرار گرفت که اکنون شاهد بهره بردار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای مسیل شهر جهانی یزد برای تفریح و ورزش شهروندان

احیای مسیل شهر جهانی یزد برای تفریح و ورزش شهروندان